جملکستان

آخرین اخبار روز را به صورت کوتاه در جملکستان بخوانید

جملکستان

آخرین اخبار روز را به صورت کوتاه در جملکستان بخوانید

شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها تسلیت باد

تلگرام
ما را در تلگرام دنبال کنید

t.me/jomlakestan
ارسال جملک
بازنشر جملک زيباي شما

انتشار جملک زيباي شما با نام و آدرس خودتون
بایگانی
همکاری
نویسنده جملکستان شوید و در اداره جملکستان به ما کمک کنید! شما عزیزان مثلا میتونید در یکی از بخش های طنز یا مذهبی یا هر کدوم که دلتون میخواد نویسنده بشید.

همونطوری که میدونید فعالیت جملکستان واقعا زیاده وقت میگیره! پس لطف میکنید اگر میتونید به ما کمک کنید ! برای اعلام آمادگی میتونید از بخش تماس با من ( بالای صفحه ) استفاده کنید.
جملک های طنز را بخوانید جملک های سیاسی را بخوانید جملک های مذهبی را بخوانید جملک های زیبا و عاشقانه بخوانید در بحث روز شرکت کنید در نظرسنجی روز شرکت کنید مانیتورینگ روز را بخوانید آگهی های استخدام روز را بخوانید شایعات روز را بخوانید حرف و عمل را بخوانید

خوانده می‌شوید : وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، رأی به ممنوعیت حضور کشتی‌گیران امریکایی در رقابت‌های جام‌جهانی کشتی در کرمانشاه داد. تصمیمی که در واکنش به قانون جنجالی رئیس‌جمهور جدید ایالات متحده برای ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور از جمله ایران به خاک این کشور گرفته شده است.

در بخشی از نامه فدراسیون کشتی به نناد لالوویچ، رئیس اتحادیه جهانی کشتی آمده است: آقای رئیس، همان‌طور که اطلاع دارید، متأسفانه رئیس‌جمهور جدید آمریکا، به‌ تازگی در یک اقدام خارج از عرف دیپلماتیک، از ورود اتباع هفت کشور از جمله اتباع شریف ایرانی به این کشور، ممانعت کرده است و بالطبع در برابر این سیاست غیراخلاقی و غیرانسانی، بر اساس مواضع اصولی، متعارف و منطقی دولت ایران مبنی بر اقدام متقابل، "فدراسیون کشتی ایران" نمی‌تواند پذیرای تیم کشتی آمریکا در مسابقات جام جهانی آزاد باشد.

پیش از اینکه این تصمیم نهایی شود، اما اظهار نظرهای متفاوتی در خصوص واکنش به اقدام نژادپرستانه ترامپ صورت گرفته بود و یکی از آنها هم همین موضوع ورود کشتی‌گیران امریکایی به کشور بود. بسیاری معتقد بودند، حالا که همه همه در حال انتقاد از تصمیمات دونالدترامپ هستند لازم نیست ما هم از اصل «اقدام متقابل» استفاده کنیم تا شبیه او باشیم، بلکه با استفاده از فرصت‌های موجود مثل ماجرای اسکار یا همین رقابت‌های جهانی کشتی فرهنگ و منش خود را به جهانیان نشان دهیم و مانور تبلیغاتی خوبی هم در این میان به نمایش بگذاریم. استقبال خوب از تیم ملی کشتی آمریکا و برگزاری پرشور رقابت‌ها می‌توانست فرصت خوبی برای مخابره پیام صلح و دوستی به دنیا باشد.

در مقابل این نظر هم البته هستند بسیاری که با این موضوع مخالفند و معتقدند اجرای اصل «اقدام متقابل» تازه کمترین کار در برابر اقدامات خصمانه ایالات متحده آمریکاست. اکنون می‌خواهیم نظر شما را در این خصوص بدانیم.

 آیا اقدام وزارت خارجه در ممنوعیت ورود کشتی‌گیران امریکایی به ایران عجولانه و فرصتی سوزی بود یا اقدامی بجا و مقتدرانه و بموقع؟

نظرات  (۱۱)

سپاس...
پاسخ:
برادر شما اصلا خوندی؟
:)
ممنون :*
پاسخ:
سلام
:)
شما اصلا مطلب رو خوندید؟
نه راستش!!
خیلی وقت دیگه مطلب سیاسی نخوندم!!
پاسخ:
:)
باشه اگ دوس ندارید نخونید
  • آفتابگردون ...
  • موافقم! کارشون بانظرم درسته. بالاخره دشمن وقتی یه حرکت (الان که البته میشه حرکت هاااایی) تهدید آمیز و نامعقول انجام میده البته که باید جواب بدیم. اونم چه دشمنی؟ دشمنی که منتظره یکم من و من ببینه و صد قدم بیاد جلو. ما توی برجام حسن نیتمونو نشون دادیم. دشمنی ها و اعمال زشتشونو ندیده گرفتیم(که ای کاش نمیگرفتیم) و بعد از این که چندین بار آشکارا عهدشونو شکستن بازم داریم صادقانه عمل میکنیم(که بازم ای کاش زودتر عکس العمل نشون میدادیم...) اما نتیجه این مثبت اندیشی ها و تعاملات ما چی شد؟ تحریم های بدتر و برخورد وحشیانه تر شیطان بزرگ!
    خوبه که آدم از فکرش استفاده کنه و یه نگاهی به گذشته بندازه. اون وقت تحلیل حال و آینده سخت نیست.
    پاسخ:
    به نظرتون نباید بین دشمنی با ملت و دولت آمریکا تفاوت قائل شیم؟
  • آفتابگردون ...
  • ببینید توی کشوری مثل آمریکا هرکسی از هرطبقه ای نمیتونه وارد سیاست بشه چه برسه به اینکه بخواد کاندیدای ریاست جمهوری بشه پس تقریبا نشدنیه که کسی با افکاری متفاوت با گذشته توسیاستشون ببینیم. همونطور که میبینید دو حزب جمهوری خواه و دموکرات هم که رقابت کننده های اصلی رو تشکیل میدن در زمینه سیاست خارجی و استعمار و استبدادشون تفاوت خاصی ندارن. درسته که مردم آمریکا برای انتخاب رییس جمهور انتخابی میشه گفت ندارن!! اما خیلیم اندک دیده شده که بخاطر سیاست های خصمانه دولتشون اعتراضی داشته باشن... چه آدم کشی ها در سراسر جهان و چه تحریم های ظالمانه و چه حتی تصمیم اخیر لغو ویزاها.
    هرچند اگر اعتراضی هم باشه راه به جایی نمی بره. از اونجا که مقصر ردیف اول دولت آمریکاست نه ملتش و طبق حرف رهبر که برای من به شخصه حجته، حساب دولت با ملت آمریکا جداست.
    حالا در ازای لغو ویزای مردم ایران( چه دانشجو، چه بیمار بدحال، چه بازیگر و...) ما باید عکس العملی نشون بدیم هرچند که میبینید ما مثل اونا ورود آمریکایی ها رو ممنوع نکردیم( پس مقابله به مثلی هنوز در کار نیست!)... درواقع ما کشتی گیرا رو منع نکردیم این ترامپ بود که این کارو کرد...
    نکته بسیار مهمی که وجود دار اینه که من فکر می کنم نمیشه به این قضیه به دید ورزش صرف نگاه کرد. همونطور که ما مسلمانیم و دینمون تو جزء به جزء زندگیمون هست و سیاست هم جزیی از ش به حساب میاد و با در نظر گرفتن اینکه مسابقات در سطح جهانی همیشه ابعاد سیاسی هم داشته (برای مثال مسابقه ندادن بازیکن های ما با اسرائیلی ها)، با این تفاسیر فکر میکنم نباید اینقدر ساده نگاه کرد.
    پاسخ:
    به نظر من علاوه بر منع ورود بازیکن ها باید با شدت بیشتری با ترامپ مقابله میشد که متاسفانه کلا ما نباید از آقایون انتظار شدت در برابر ظلم و استکبار داشته باشیم
  • یه بنده خدا ... ....
  • سلام
    ممنونم
    صفحه شما بسیار عالیه
    چند وقتی هست شما رو دنبال می کنم
    پاسخ:
    سلام
    لطف دارید
    تشکر
  • یه بنده خدا ... ....
  • سلام مجدد البته تا جایی من اطلاع دارم این موضوع حل شد و آمریکائی ها به کرمانشاه خواهند رسید
    پاسخ:
    درسته
    فک کنم درست شد
  • احسان پروانه
  • سلام
    خیلی هم عالی
    پاسخ:
    برادر اصلا مطلب رو خوندید شما؟
    هیچوقت نباید ورزش و سیاست رو یکی کرد...سیاست هیچ ارتباطی با ورزش نداره...و اینکه باید بگم الان اجازه صادر شده و گفتن نیازی به اینکار نیست:)
    پاسخ:
    ببخشیدا
    ولی به نظرم یکم ساده لوحانه ست که بگیم ورزش از سیاست جداست!
    من ساده لوح:)
    شما نگید:))
    پاسخ:
    من کی گفتم؟
    بعد میگین چرا خصوصی پیام میدی...چون منظور منو متوجه نمیشین و فقط دنبال این هستین تو وبلاگ بحثی شکل بگیره...
    اصلا شما درست میفرمایین ، من اشتباه کردم:)
    پاسخ:
    ببخشید
    اگ فک میکردم اینطور برداشت میکنید اصلا پاسخ نمیدادم
    کما اینکه دگ اینکارو نمیکنم
    التماس دعا

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    -->