جملکستان

آخرین اخبار روز را به صورت کوتاه در جملکستان بخوانید

جملکستان

آخرین اخبار روز را به صورت کوتاه در جملکستان بخوانید

شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها تسلیت باد

تلگرام
ما را در تلگرام دنبال کنید

t.me/jomlakestan
ارسال جملک
بازنشر جملک زيباي شما

انتشار جملک زيباي شما با نام و آدرس خودتون
بایگانی
همکاری
نویسنده جملکستان شوید و در اداره جملکستان به ما کمک کنید! شما عزیزان مثلا میتونید در یکی از بخش های طنز یا مذهبی یا هر کدوم که دلتون میخواد نویسنده بشید.

همونطوری که میدونید فعالیت جملکستان واقعا زیاده وقت میگیره! پس لطف میکنید اگر میتونید به ما کمک کنید ! برای اعلام آمادگی میتونید از بخش تماس با من ( بالای صفحه ) استفاده کنید.
جملک های طنز را بخوانید جملک های سیاسی را بخوانید جملک های مذهبی را بخوانید جملک های زیبا و عاشقانه بخوانید در بحث روز شرکت کنید در نظرسنجی روز شرکت کنید مانیتورینگ روز را بخوانید آگهی های استخدام روز را بخوانید شایعات روز را بخوانید حرف و عمل را بخوانید

رنج و مشکلات مردم خوزستان؛ نظر شما چیست؟

يكشنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۵، ۰۶:۵۷ ب.ظ

خوانده می‌شوید : دیروز مردم خوزستان ساعت‌ها به آب، برق، تلفن و اینترنت دسترسی نداشتند. اتفاقی که به گفته بسیاری از ساکنان این استان حتی در زمان جنگ هم سابقه نداشت.

اما علت این اتفاق چیست؟ یک داستان قدیمی و کشدار؛ ریزگردهایی که سال‌هاست عرصه را بر مردم خوزستان و بسیاری از استان‌ها تنگ کرده‌اند. گفته شده که گرد و غبار روزهای گذشته و مه و رطوبت شدید باعث شده است که خاک تحت تأثیر رطوبت بالا تبدیل به گل شود و وارد تجهیزات انتقال برق شده و آنها را از کار بیندازد. با قطع برق پمپ‌های آب در تصفیه‌خانه‌ها نیز از کار افتادند و سایر داستان‌ها… .

داستان خوزستان البته داستان پر از آب چشمی است. یکی از استان‌های استراتژیک کشور که با منابع گسترده نفت و گاز نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد، ولی به رغم این نقش مهم زیرساختش چنان فرسوده است که با پدیده‌هایی چون ریزگردها و رطوبت آب و برق برای نزدیک به ده ساعت قطع می‌شود و مردم در شرایط زندگی بحرانی قرار می‌گیرند.

داستان ریزگردها هم شاید چند سال پیش تازگی داشت؛ ولی آنقدر به آن بی‌توجهی شد که حالا به امر معمول و طبیعی تبدیل شده، به گونه‌ای که هیچ‌کس از آن تعجب نمی‌کند و گویا همه پذیرفته‌اند که مردم غرب و جنوب غرب ایران باید در میان انبوهی از ذرات معلق در هوا زندگی کنند. به نظر تکراری می‌آید، اگر بگوییم این اتفاق حداقل در این دولت و دولت قبلی لاینحل مانده است و وسط دعوای سیاسی دو جناح در ناکارآمد جلوه دادن دولت‌های مستقر این مردم خوزستان و سایر استان‌ها هستند که چند سالی است زیر تلی از ریزگردها در حال دفن شدن هستند.

اگر در سال‌های گذشته مشکل فقط ریزگردها بود، حالا با دست روی دست گذاشتن مشکل آنقدر پیشرفت کرده که به قطع ده ساعته آب و برق منجر می‌شود.

* اگر شما ساکن خوزستان و استان‌های غربی و جنوب‌غربی کشور هستید از مشکلات خود برای ما بگویید.
* چرا مشکلات در این مناطق حل نمی‌شود؟
* چرا روز به روز به مشکلات افزوده می‌شود؟ 

نظرات  (۳)

  • آفتابگردون ...
  • آخ خدایا... من درکشون میکنم...
    فک کن ساعت ها و روزها تو آسمونت خورشید نبینی و دائما یه هوای قهوه ای رو شهر باشه (حتما میدونید که منبع اصلی تولید ویتامین دی برای استخونا نورخورشیدیه که نداریم و قابل پیش بینیه که پوکی استخوان در سال های آینده بیداد میکنه تو این شهرا)
    جوون ترا که هیچ مشکلی ندارن روزی چند ساعت که واسه مدرسه و دانشگاه بیرون میرن تنفسشون شبیه بیماران ریه پیشرفته میشه: سرفه سرفه سرفه...تنگی نفس ...بعد همزمان نشون میده خانم ابتکار تشریف بردن خارج از کشور برای پیگیری پاره ای موضوعات!!
    حتی نمیتونید تصور کنید که بیمارای قلبی و ریوی که ماه ها نمیتونن از خونه برن بیرون چه حالی دارن...چه روحیه ای دارن...
    و شما فکر میکنید منشاء این گرد و خاک کجاست؟ بیابون های عراق و عربستان! اما کدوم بیابونا؟؟ نمیدونم اینجا گفتنش درسته یا نه تصمیمش تایید نظرم با شما....من پرس و جو کردم این همون بیابوناس که سال ها پیش در اثر بمباران چاه های نفت کویت توسط عراق، سرشار از نفت و سرب شد.....منتظر ایپزود های سرطان های وحشتناک ریه در جنوب و غرب کشور باشید...
    پاسخ:
    سلام
    تشکر به خاطر توصیف زیباتون از وضعیت خوزستان
  • آفتابگردون ...
  • اینا چیزایی بود که من تو گرد و خاکای کرمانشاه دیدم...متاسفانه وضع خوزستان خیلی بدتره
    پاسخ:
    خدا به خیر بگذرونه
    تشکر
  • قدم گاه بهبهان
  • بی تدبیری دولت تدبیر و امید و دولت های گذشته بود
    پاسخ:
    تشکر از حضورتون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    -->